Sunday, July 24, 2011

پگاه آهنگرانی از آندرس بریویک(قاتل نروژی) هم جنایتکار تر است؟!

امروز اعلام شد بلافاصله پس از دستگیری آندرس بریوک قاتل نروژی به او اجازه داده شد با وکیلش ملاقات کند و حتی وکیل اجازه  یافته در جریان بازجویی نظارت کند. او که بیش از 100 تن از جوانان نروژ را قتل عام کرد و مورد  انزجار کل مردم نروژ است از حقوق قانونی اش محروم نشده و با او مطابق قانون رفتار خواهد شد.
با خواندن این خبر آنچه بلافاصله به ذهن می آید مقایسه وضعیت جانیان در کشورهای غربی با زندانیان سیاسی د-که از برترین افراد جامعه هستند- در ایران است.پگاه آهنگرانی هنرمندی که تنها گناهش قصد سفر به آلمان برای گزارش جام جهانی زنان بود حال در زندان اوین است و از حق داشتن وکیل و ملاقات محروم است.او و بسیاری از زندانیان عقیدتی و سیاسی در ایران-تنها به این دلیل که سپاه می خواهد- از تمام حقوق پیش بینی شده در قانون محرومند..چرا؟ آیا پگاه از قاتل نروژی هم خطرناک تراست؟!
کار به اینجا هم ختم نمی شود.در دو سال گذشته وکیل های باشرفی که خطر کرده و بدون حتی گرفتن هیچ پولی وظیفه دفاع از زندانیان بی گناه سیاسی را بر عهده می گیرند، خود نیز تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و بعضا به حبسهای طولانی محکوم می شوند:
نسرین ستوده-محمد اولیایی فر- مصطفیی- دادخواه- سیف زاده و...
آآنچه در این میان خنده دار است وقاحت بعضی اصلاح طلبان است که مردم بیچچاره ایران را تندرو و نظام جنایتکار ولایت فقیه را معتدل می نامند!

2 comments:

  1. DOROOD BE AZADI DOROOD BE IRAN ZAMIN,....IN REJIM TA BE EMROOZ KARI KHELAF,E ESLAM,E ZEDE BASHAR ANJAM NA,DADEH,..AGAHI DADAN BE MARDOME IRAN BOZORG,TAREEN VAZIFEH AFRADE ROOSHAN AST,..AHMADI NEJAD YA KHAMENAEE JANI DOSHMAN,E ASLI MA NISTAND,...ESLAM AST KE BAYASTI AZ IRAN BE RAVAD,..DOROOD BE SETOODEH.HA VA PEGAH,HA,...IRAJ AZ CANADA

    ReplyDelete
  2. رفتار با آنا چاپمن و رفتار با زنان زندانی در ایران

    http://jahanezan.wordpress.com/2010/07/16/tanin-365/

    ReplyDelete